Biennal del Pensament
Sèrie de debats per a commemorar el Tricentenari d’Immanuel Kant
Encara que l’ésser humà “ha de ser educat per al bé”, aquell “que l’ha d’educar … és també un ésser humà”. (Kant, Anthropologie in pragmatischer Hinsicht, 1798). Contràriament a les idees populars, Kant té punts de vista realistes sobre la dificultat de l’educació moral i que ha de prescindir de la prèdica, basant-se millor en un coneixement intel·ligent de la naturalesa humana. Què significa això per a avui? Amb quins objectius i mètodes poden els educadors ensenyar a actuar moralment i a arrelar actituds morals fermament en nosaltres? Fins a quin punt són realistes els objectius de Kant?
Aquestes preguntes seran la base del segon debat sobre Kant i la educació per a la llibertat. Moderat per la filòsofa política Serena Olsaretti de la Universitat Pompeu Fabra, exposaran les seves idees la catedràtica de filosofia pràctica de la Universitat de Tübingen i ex-secretària d’Estat de la República Federal d’Alemanya, Sabine Döring i catedràtic a la Universitat de Bristol i especialista en Kant, Martin Sticker.
Acte en alemany amb servei de traducció simultània.