Coneix la nostra hemeroteca

La Biblioteca està subscrita a més de 100 revistes i diaris d’abast nacional i internacional

– Premsa catalana, espanyola i estrangera

– Setmanaris i revistes d’actualitat

– Cultura i Pensament

– Història

– Economia, Política i Societat

– Literatura, Llengua i Llibres

– Art, Música i Espectacles

– Ciència, i Tecnologia

– Viatges, Escacs, Lleure i altres

Llistat de Diaris i revistes que rebem a la Biblioteca

Per entendre el que està passant amb Trump

Der Spiegel

The economist

Courrier

The Guardian Weekly

Tria d'actualitat

Exemplars disponibles a la Biblioteca

HNG celebra el Gaudí més insòlit

Número extraordinari de col·leccionista de 200 pàgines dedicat a la vida i a les obres més icòniques d’Antoni Gaudí. Amb un desplegament gràfic procedent de diversos fons i arxius i amb les imatges i la història dels seus grans projectes i edificis. Una mirada a la seva vida i a la seva obra diferent, inèdita, personal i íntima, que posa el focus en els detalls i en les anècdotes menys conegudes i que van marcar els seus dies i l’expressió artística d’aquest geni universal.

La IA marcant tendència?

Monogràfic coordinat per Ignasi Belda, director general de l’Agència Espanyola de Supervisió d’Intel·ligència Artificial, ens ofereix una panoràmica dels reptes i oportunitats d’aquesta tecnologia que sense dubte redefinirà molts aspectes de la nostra societat. Li acompanya la visió de l’artista Hugo Martínez-Tormo, que incorpora la IA a la seva obra en una proposta engrescadora.

Més informació

L'Iran al punt de mira

L’Iran estan havent massives protestes contra el govern que s’han estès per tot el país pel descontentament social i econòmic, i ara inclouen demandes. Les forces de seguretat han reprimit durament els manifestants, amb milers de morts i detinguts, i el govern ha tallat quasi totalment internet i les comunicacions per controlar la informació. Hi ha preocupació internacional: Estats Units ha advertit que “totes les opcions estan sobre la taula” si es segueixen matant manifestants. Figures de la societat civil i cultural condemnen la repressió i el tall de la xarxa com a eines de control i ocultació de violència.

75 anys de cultura i pensament

La revista El Ciervo celebra el seu 75è aniversari com a referent cultural i literari. Fundada l’any 1950, ha estat una plataforma de reflexió, promovent el pensament crític i la creativitat a través de generacions i que van sobreviure al franquisme, la censura i l’extrema dreta. Un aniversari- homenatge al seu llegat i esforç constant per mantenir viva la veu la cultura al llarg dels anys.

Noves subscripcions de la Biblioteca

Aquest 2025 la Biblioteca s'ha subscrit a nous títols de revistes. Són prestables els números de l'any en curs i l'anterior, excepte el darrer número publicat

Revisitem el Patrimoni

Les publicacions de l’època reflecteixen un moment de gran dinamisme i diversitat cultural. Contribueixen a la configuració de la identitat literària i artística catalana del segle XX.

L’il·lustrador i caricaturista Ricard Opisso (1880-1966) va dibuixar un pessebre per a la revista satírica L’Esquella de la Torratxa amb motiu del Nadal de l’any 1922, publicat al número del 15 de desembre. Amb la seva habitual ironia i detallisme, com una mena de “pessebre polític” amb el polític Francesc Cambó com a caganer.

La Biblioteca de l’Ateneu Barcelonès conserva fons únics i singulars, fruit del paper de la institució al llarg dels seus més de 150 anys d’història. Algunes de les col·leccions han estat digitalitzades i estan accessibles a través de diversos projectes cooperatius.

Consulta les revistes antigues digitalitzades

Ateneubcn.cat participa al Programa KIT DIGITAL, finançat per la Unió Europea-Next Generation EU.

Kit digital