Coneix la nostra hemeroteca

La Biblioteca està subscrita a més de 100 revistes i diaris d’abast nacional i internacional

– Premsa catalana, espanyola i estrangera

– Setmanaris i revistes d’actualitat

– Cultura i Pensament

– Història

– Economia, Política i Societat

– Literatura, Llengua i Llibres

– Art, Música i Espectacles

– Ciència, i Tecnologia

– Viatges, Escacs, Lleure i altres

Llistat de Diaris i revistes que rebem a la Biblioteca

Tria d'actualitat

Exemplars disponibles a la Biblioteca

HNG celebra el Gaudí més insòlit

Número extraordinari de col·leccionista de 200 pàgines dedicat a la vida i a les obres més icòniques d’Antoni Gaudí. Amb un desplegament gràfic procedent de diversos fons i arxius i amb les imatges i la història dels seus grans projectes i edificis. Una mirada a la seva vida i a la seva obra diferent, inèdita, personal i íntima, que posa el focus en els detalls i en les anècdotes menys conegudes i que van marcar els seus dies i l’expressió artística d’aquest geni universal.

La IA marcant tendència?

Monogràfic coordinat per Ignasi Belda, director general de l’Agència Espanyola de Supervisió d’Intel·ligència Artificial, ens ofereix una panoràmica dels reptes i oportunitats d’aquesta tecnologia que sense dubte redefinirà molts aspectes de la nostra societat. Li acompanya la visió de l’artista Hugo Martínez-Tormo, que incorpora la IA a la seva obra en una proposta engrescadora.

Més informació

Dana, un any després

“La “tornada a la normalitat” es manifesta de forma desigual a les comarques valencianes afectades per les riuades de fa un any. Mentre la devastació a les llars, comerços i espais públics dels barris més humils es manté, grans empreses i establiments han recuperat l’activitat amb el suport d’ajuts directes, avals i préstecs públics” (Ester Fayos)

75 anys de cultura i pensament

La revista El Ciervo celebra el seu 75è aniversari com a referent cultural i literari. Fundada l’any 1950, ha estat una plataforma de reflexió, promovent el pensament crític i la creativitat a través de generacions i que van sobreviure al franquisme, la censura i l’extrema dreta. Un aniversari- homenatge al seu llegat i esforç constant per mantenir viva la veu la cultura al llarg dels anys.

Especial Què, qui, com i perquè de la dictadura franquista. 50 anys de la mort del dictador

Sàpiens #284 (2025)

L'Avenç #524 (2025)

El Temps #2129 (2025)

Ayer #33-1(1999)

Noves subscripcions de la Biblioteca

Aquest 2025 la Biblioteca s'ha subscrit a nous títols de revistes. Són prestables els números de l'any en curs i l'anterior, excepte el darrer número publicat

Revisitem el Patrimoni

Les publicacions de l’època reflecteixen un moment de gran dinamisme i diversitat cultural. Contribueixen a la configuració de la identitat literària i artística catalana del segle XX. La mà trencada fou una revista quinzenal editada durant un període de gran dinamisme cultural a Catalunya, dins del corrent modernista i amb influències del noucentisme. El seu primer número aparegué el 6 de novembre de 1924 i els seus continguts eren articles literaris sobre poesia i narrativa contemporània , crítica d’art i d’exposicions, i amb il·lustracions modernistes. El seu editor fou Joan Merlí i entre els seus col·laboradors trobem: Carles Riba, J. M. de Sagarra, Joan Salvat-Papasseït, entre altres. Fou un punt de trobada de la literatura i les arts visuals i en la promoció de nous autors. El seu disseny i estètica cuidava molt la presentació amb gravats i tipografia elegant.

La Biblioteca de l’Ateneu Barcelonès conserva fons únics i singulars, fruit del paper de la institució al llarg dels seus més de 150 anys d’història. Algunes de les col·leccions han estat digitalitzades i estan accessibles a través de diversos projectes cooperatius.

Consulta les revistes antigues digitalitzades

Ateneubcn.cat participa al Programa KIT DIGITAL, finançat per la Unió Europea-Next Generation EU.

Kit digital