Tertúlies

Dimarts 21 d'octubre - 17:00 h - 19:00 h

Deleuze i els cristalls del temps [Aula Deleuze]

Cicle: “L’esdevenir cinema de la filosofia”

Deleuze i els cristalls del temps: la nova dimensió de la temporalitat de les imatges al cinema. A càrrec de Mercè Coll, professora de la Universitat de Barcelona.

 “La imatge cristall és un dels conceptes claus del pensament de Deleuze sobre el cinema. Las tesis de Bergson sobre la memòria i la duració li serveixen de base per determinar les particularitats de la nova temporalitat de les imatges del cinema. 

La diferència s’estableix en els vincles de subordinació o d’autonomia del temps respecte al moviment, que donen lloc a dos modalitats d’imatges: la imatge-moviment i la imatge-temps.

Centraré la meva intervenció en la mutació que es produeix entre el règim orgànic, propi del cinema clàssic, i el règim cristal·lí del cinema modern, una mutació que ens força a pensar tant els elements que conformen les imatges com les condicions que l’han fet possible.”

 

Coordinadors: Josep M. Janué i Pere Pons

Inscripció prèvia obligatòria a: jmjanue@telefonica.net

Quan i on

Data i hora

Dimarts 21 d'octubre - 17:00 h

Localització

Sala Pompeu Fabra

Preus

Socis — Gratuït

No socis — Gratuït

Comparteix amb amics

Ateneubcn.cat participa al Programa KIT DIGITAL, finançat per la Unió Europea-Next Generation EU.

Kit digital