Programació
Barcelona i Catalunya [Curs Aula Ateneu]

Barcelona i Catalunya

Lectures geogràfiques d’una relació capital

Dirigit i impartit per Oriol Nel·lo.

Històricament, la capital ha estat vista des de dues perspectives totalment oposades: com «l’eina d’un poble renaixent» (en paraules de Jaume Vicens Vives) o com «un veritable perill» per a la resta del territori (segons l’expressió de Gaziel).

El curs explorarà des d’una perspectiva geogràfica la relació entre el desenvolupament de la ciutat i el conjunt de Catalunya d’ençà els inicis del segle XX: el pes relatiu de Barcelona i el seu entorn metropolità sobre el conjunt del país, els fluxos i intercanvis que els lliguen, les desigualtats territorials, els reptes del govern i la percepció ciutadana.

En definitiva, una oportunitat per anar més enllà dels tòpics habituals, entendre a fons aquest vincle i debatre els seus reptes de futur.

Calendari del Curs

Curs setmanal de 5 sessions, els dimarts d’11 a 13 h, a l’Auditori Oriol Bohigas

  • Dimarts, 6 d’octubre – Barcelona: eina o amenaça? El debat sobre el paper de la capital en l’espai català.

  • Dimarts, 13 d’octubre – Com s’ha transformat el territori? De ciutat a metròpoli.

  • Dimarts, 20 d’octubre – D’on venen i on van els recursos? Sòl, la mobilitat, l’aigua, l’energia.

  • Dimarts, 27 d’octubre – On són avui les principals desigualtats territorials? La distribució de la riquesa i els grups socials.

  • Dimarts, 3 de novembre – Com governar el país? L’ordenació del territori i la divisió territorial

Preu del curs

  • Socis: 40 € / menors de 30: 20 €
  • No Socis: 100 € / menors de 30: 40 €

No es permeten sessions soltes.

Inscripció i pagament

Presencialment a l’oficina d’atenció al soci, o bé, en línia mitjançant aquest formulari.

Si no hi ha un mínim d’alumnes garantit s’avisarà amb antelació de la cancel·lació del curs i es retornaran els diners.

Ateneubcn.cat participa al Programa KIT DIGITAL, finançat per la Unió Europea-Next Generation EU.

Kit digital