Cicle: L’esdevenir cinema de la filosofia
Guattari i la maquinària fílmica de la subjectivitat“, a càrrec de Gabriela Berti, professora de la Universidad Nacional de Educación a Distancia (UNED)
Per a Félix Guattari, l’escriptura i el cinema funcionaven com un espai de creuament entre camps com la filosofia, l’esquizoanàlisi i la política. Encara que optava sovint per l’obra sobre el cinema de Deleuze, Guattari va desenvolupar una perspectiva original sobre la relació entre cinema i subjectivitat. Per a Guattari, aquell era una força productiva de desig i realitat, un esdeveniment micropolític de formacions socials i psíquiques.
Guattari va participar activament en el cinema, tot treballant en el guió de ciència-ficció Un amour d’UIQ i en projectes com Alice, sobre la ràdio lliure. Basat en la seva proposta sobre l’ esquizoanàlisi, Guattari veia l’aparell cinematogràfic com un instrument de producció de singularitat, ja que la pantalla i la narrativa actuen com a agençaments maquínics que transformen la subjectivitat i les configuracions perceptives, la qual cosa ens mena a la pregunta: Pot el cinema abastar un grau d’enunciació col·lectiva?”
Coordinadors: Josep Maria Janué i Pere Pons
Inscripció prèvia obligatòria a: jmjanue@telefonica.net