Concert amb Laura Peribáñez, Katie Tertell i comentat per Rosi Song
Descobreix la fascinant figura de Gaspar Cassadó (1897–1966), deixeble de Pau Casals i una de les veus més brillants -i sovint oblidades- de la música catalana del segle XX.
Aquest concert comentat combina interpretació en directe i context històric per endinsar-se en el món sonor que va envoltar Cassadó: un temps marcat per la guerra, l’exili i la passió per la música.
Les violoncel·listes Laura Peribáñez i Katie Tertell, artistes amb projecció internacional, interpretaran un programa que reflecteix el llegat musical de Cassadó i la seva influència en el repertori per a violoncel del segle XX. Rosi Song, investigadora especialitzada en cultura i història contemporània, oferirà una mirada que ens ajudarà a entendre millor la seva trajectòria i el significat del seu llegat artístic.
Un viatge sonor i emocional per redescobrir un compositor que mereix tornar a ser escoltat.
Entrades:
– 15 € per al públic general.
– 5€ per a socis de l’Ateneu Barcelonès (es requerirà portar el carnet de soci/sòcia)
Programa:
Pau Casal (Arr. C. West): Cant dels Ocells [4’]
Luigi Boccherini: Sonata per a dos violoncels en Do Major, G74 [9’]
Gaspar Cassadó: Suite per a violoncel sol (I. Preludio-Fantasía) [5’]
Ailbhe McDonagh: Ballet de la Dansa Suite per a violoncel sol (2024) [3’]
Gaspar Cassadó: Suite per a violoncel sol (II. Sardana) [4’]
Natalie Haas: The Reformer/The Investigator [4’]
Sarah Gibson: As One Who Loves Poetry (2008) [4’]
Gaspar Cassadó: Suite per a violoncel sol (III. Intermezzo e Danza finale) [6’]
Gaspar Cassadó (Arr. C. West): Serenade (1925) [4’]