Activitat amb inscripció prèvia aquí
La visita guiada anirà a càrrec de Maria Canelles, directora d’Arts Visuals i Textuals de la Fundació Joan Brossa – Centre de les Arts Lliures. L’exposició Sumari Astral explora la noció de màgia en les pràctiques artístiques contemporànies.
Aquesta mostra és, en gran part, el resultat d’una recerca performativa i col·laborativa on la imatge, el text, el gest i la paraula esdevenen, en mans dels artistes, eines per interrogar i qüestionar tant el món com la realitat que construïm: a nivell individual i col·lectiu, així com en allò íntim i social.
Les pràctiques artístiques i les seves definicions proposen una manera d’entendre l’art on la funció de l’artista és ordenar i donar forma allò que li és donat. Això inclou les paraules, així com la seva impossibilitat de ser tancades i reduïdes a un sol significat. L’artista no tria del tot el que diu, sinó que juga amb els recursos que té a l’abast.
D’aquesta manera, la figura de l’artista s’assembla a la del mag: algú que pot desplaçar objectes i transformar les seves qualitats simbòliques, generant realitats i amagant-ne d’altres per qüestionar la mateixa noció del que és real. De forma semblant, aquesta tasca mediúmica intenta canalitzar missatges o presències que ens acompanyen i que només podem escoltar si hi prestem atenció.
En aquesta exposició, ens hem centrat especialment en la relació de les peces amb l’espai i les seves qualitats, en com circular, escoltar, il·luminar o senyalar, portant fins al límit el compromís amb aquesta noció de màgia.