Coneix la nostra hemeroteca

La Biblioteca està subscrita a més de 100 revistes i diaris d’abast nacional i internacional

– Premsa catalana, espanyola i estrangera

– Setmanaris i revistes d’actualitat

– Cultura i Pensament

– Història

– Economia, Política i Societat

– Literatura, Llengua i Llibres

– Art, Música i Espectacles

– Ciència, i Tecnologia

– Viatges, Escacs, Lleure i altres

Llistat de Diaris i revistes que rebem a la Biblioteca

Per entendre el que està passant amb Trump

Der Spiegel

The economist

Courrier

The Guardian Weekly

Tria d'actualitat

Exemplars disponibles a la Biblioteca

HNG celebra el Gaudí més insòlit

Número extraordinari de col·leccionista de 200 pàgines dedicat a la vida i a les obres més icòniques d’Antoni Gaudí. Amb un desplegament gràfic procedent de diversos fons i arxius i amb les imatges i la història dels seus grans projectes i edificis. Una mirada a la seva vida i a la seva obra diferent, inèdita, personal i íntima, que posa el focus en els detalls i en les anècdotes menys conegudes i que van marcar els seus dies i l’expressió artística d’aquest geni universal.

La IA marcant tendència?

Monogràfic coordinat per Ignasi Belda, director general de l’Agència Espanyola de Supervisió d’Intel·ligència Artificial, ens ofereix una panoràmica dels reptes i oportunitats d’aquesta tecnologia que sense dubte redefinirà molts aspectes de la nostra societat. Li acompanya la visió de l’artista Hugo Martínez-Tormo, que incorpora la IA a la seva obra en una proposta engrescadora.

Més informació

Novetats editorials

Aquest llibre és resultat del Simposi Trias que la Càtedra Ferrater Mora va voler dedicar a la Revista de Catalunya amb motiu dels cent anys de l’aparició del seu primer número. La història convulsa, però tossuda de la Revista de Catalunya ens ajuda a veure que un país fa cultura de qualitat quan els seus intel·lectuals es comprometen institucionalment i públicament amb les circumstàncies que viu el poble en un moment determinat. Un exemple extraordinari de compromís amb un país que aspira a tenir una cultura normal en tots els seus aspectes i modalitats.

Ormuz

Per l’estret d’Ormuz hi transita una cinquena part del petroli i del gas natural liquat del món. Qualsevol tancament afecta els mercats energètics i economies globals. Històricament utilitzat com a arma estratègica per l’Iran, Ormuz mostra com la geografia sovint condiciona la política.

Tot això i molt més al número de maig de Història i Vida.

Noves subscripcions de la Biblioteca

Aquest 2025 la Biblioteca s'ha subscrit a nous títols de revistes. Són prestables els números de l'any en curs i l'anterior, excepte el darrer número publicat

Revisitem el Patrimoni

Quan s’acosta la Diada de Sant Jordi, retrobem un sumari de la revista D’aci i d’alla d’abril de 1926, just fa 100 anys. Amb el bonic gravat de Sant Jordi de J. M. Llovet evocant la sensibilitat d’aquella època i connectant amb la tradició que, encara avui, perdura.

D’Ací i d’Allà fou el primer magazín català d’estil europeu obert a temes d’actualitat i cultura: art, literatura, estètica, viatges i oci, història i política, i traduccions. Els continguts reflectien l’esperit de modernitat i d’avantguarda de la Catalunya del moment, convertint-la en un referent cultural del seu temps.🌹📚

La Biblioteca de l’Ateneu Barcelonès conserva fons únics i singulars, fruit del paper de la institució al llarg dels seus més de 150 anys d’història. Algunes de les col·leccions han estat digitalitzades i estan accessibles a través de diversos projectes cooperatius.

Consulta les revistes antigues digitalitzades

Ateneubcn.cat participa al Programa KIT DIGITAL, finançat per la Unió Europea-Next Generation EU.

Kit digital