Alicia Castaño Fernández és la guanyadora del I Certamen de relats breus ‘Futurs (Im)possibles’, organitzat per les seccions d’Ecologia, Ciències i Tecnologia i Literatura de l’Ateneu Barcelonès en col·laboració amb UPC Arts i l’Escola d’Escriptura.
El jurat, format per Ines McPherson, de l’Escola d’Escriptura de l’Ateneu Barcelonès; Dídac Ferrer, d’UPC Arts; Lena Casanoves, Esteve Rifà i Mireia Arguijo, de la Secció de Llengua i Literatura; Joan Vives i Berta Solà, de la Secció de Ciència i Tecnologia; i Jordi Carrasco, de la Secció d’Ecologia han destacat del text de Castaño per la seva mirada especialment suggeridora i matisada sobre el canvi climàtic i les seves conseqüències. També s’ha decidit reconèixer tres peces més:
- La comunitat del Golf sota pseudònim Ter Marull de Pilar De Torres Sanahuja
- Un milió de desitjos sota pseudònim Auri, de Nil Puigdemont Rodríguez
- TAT (aiguadelluna) sota pseudònim aiguadelluna de Tomàs Maria Pérez Porcuna | Menció
d’honor
En general, es destaca que s’han presentat més de 40 obres. “Aquesta xifra confirma l’interès creixent per la literatura especulativa de ficció en català i la necessitat de generar espais de creació que permetin pensar el futur des d’una perspectiva crítica, creativa i esperançadora”, ha destacat l’acta.
Llegeix el relat sencer aquí
Llegeix l’acta sencer aquí